fredag 24 januari 2014

Nytt projekt!

Ett nytt projekt på stickorna och gissa vad det ska bli? En sjal minsann! Jag kan lika gärna erkänna redan nu, det som ni så småningom kommer att märka själva - jag är ohjälpligt fast i sjalträsket :-). Den äkta maken tycker att jag redan har så många sjalar och förstår inte riktigt vitsen av ytterligare en. Men det är ju liksom inte behovet av en sjal som styr utan lusten att sticka en till och en till... och en till.

Den här gången blir det ett eget hopkok av hitte-på-sjal. Två nystan Drops Delight och ett svart Drops Alpaca som blivit över vid tidigare raggsocks och sjal-(såklart)projekt. Det blir en halvmåneformad historia med en randning som ger mig ohyggligt många garnändar att fästa - suck! Men den blir nog fin och i en helt annan färgskala än vad jag vanligtvis brukar sticka i.

Med det nya projektet på stickorna är nästa projekt redan på gång i huvudet. En till sjal kanske, eller en sval poncho till sommaren, raggsockor till barnen eller jag kanske helt enkelt ska försöka färdigställa de stickprojekt som jag redan har påbörjat... Vi får se!


 
Jaha ja! Bilden blev ju som den blev... Jag inser också att fokus blev mer på katten Ruff än på trasslet bredvid som ska föreställa mitt nya stickprojekt. Nåja, när trasslet är färdigt kanske det blir än bättre bild med bättre fokus :-)  

4 kommentarer:

  1. Fina färger på trasslet. och vilken söt och fluffig katt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viss är hon fluffig, lilla Ruff! Och sjalen ska du få se på riktigt när den är färdig :-)

      Radera
  2. Och om du nu gillar att sticka så mycket så får du gärna sticka några till mig också! Jag betalar gärna : ) Använder nästan jämt den fina jag fick av dig, men känner ett stort behov av flera! Och söt Ruff. Kanske ska du sticka en muff?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska se vad jag kan åstadkomma, Gullan! En muff till (av) Ruff, kanske :-D?

      Radera